1. Technologia informacyjna.
Technologia informacyjna jest podstawowym zagadnieniem współczesnej informatyki. Przede wszystkim zagadnienie to zajmuje się takimi
sprawami jak tworzenie komunikatów w różnego rodzaju mediach,
oddziaływanie ich na odbiorcę we wszystkich aspektach jego życia - od
psychicznego do socjalnego. Dzięki tej nauce możliwa jest komunikacja w
społeczeństwie. Oprócz tego technologia informacyjna obejmuje analizowanie i syntezowanie różnego rodzaju informacji. Jedną z części technologii informacyjnej i informatyki jest wykorzystanie komputerów i struktur (takich jak bazy danych) do przechowywania i prezentowania informacji. Okazuje się jednak, że owa ostatnia część stała się w ostatnich czasach
najważniejszą, kluczową częścią technologii informacyjnej. Bez
komputerów informacja nie miałaby takiego potencjału jak to ma miejsce w
dzisiejszych czasach.
2. Społeczeństwo informacyjne.
Społeczeństwo informacyjne – terminem określa się społeczeństwo , w którym towarem staje się informacja traktowana jako szczególne dobro niematerialne, równoważne lub cenniejsze nawet od dóbr materialnych. Przewiduje się rozwój usług związanych z 3P (przesyłanie, przetwarzanie, przechowywanie informacji).
3. Zastosowanie TI
W obszar jej zagadnień wchodzi tworzenie najróżniejszych
komunikatów, które są następnie przekazywane dalej, masowym odbiorcom.
Komunikaty te mają w jakiś sposób wpływać na odbiorców. Można zatem
powiedzieć, że IT służy do komunikacji miedzy użytkownikami. Służy także
do szeroko pojętej analizy zgromadzonych informacji- są one
przechowywane, a następnie wykorzystywane. Służą do tego komputery oraz
bazy danych.Technologia informacyjna znajduje swoje
zastosowanie na przykład w mediach, właśnie do przekazywania informacji.
Dziedziny, w których jest używana to miedzy innymi: handel, nauka,
komunikacja, przemysł, bankowość internetowa, medycyna. Są to właściwie
wszystkie dziedziny życia, w których jest obecny komputer. Nie sposób
więc wymienić je wszystkie.Dostęp do informacji umożliwia normalnemu użytkownikowi
dokonywanie prostych płatności, czy innych operacji przez Internet.
Znajduje to odzwierciedlenie w kontach bankowych użytkowników, wszelkich
płatnościach, czy zakupach dokonywanych w sieci. Innym zastosowaniem
omawianej technologii jest reklama, której największy rozwój związany
jest z osiągnięciami w dziedzinie technologii informacyjnej. Odpowiednie
programy graficzne oraz media, które udostępniają obraz (telewizja,
Internet) sprawiają, ze reklama staje się zjawiskiem szeroko dostępnym i
obecnym w społeczeństwie. Wiąże się to oczywiście ze zwiększonym
zyskiem z reklamy.Sam internet umożliwia natomiast masową komunikację, możliwość
porozumiewania się za pomocą najróżniejszych serwisów lub też poczty
elektronicznej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz